Mezi benefity vnímané zaměstnanci jako nejhodnotnější, jsou zejména benefity z oblasti zdraví. Od roku 2024 bylo ovšem omezeno osvobození volnočasových benefitů od daně z příjmů ze závislé činnosti na úrovni poloviny průměrné mzdy ročně. Takové omezení je pro většinu společností nežádoucí.
Zavedení limitu bylo nejvíce problematické právě především pro oblast zdraví. Tento benefit poskytovala většina firem. Jedná se například o očkování zaměstnanců proti chřipce, poskytování léčivých přípravků a přípravků na podporu imunity v době epidemií, zajišťování zdravotních prostředků a mnoho dalších.
Navrhuje se proto upravit dosavadní osvobození nepeněžitých plnění poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům vyjmenovaných v § 6 odst. 9 písm. d) ZDP. Toto ustanovení se navrhuje rozdělit právě na benefity v oblasti zdraví, které by byly osvobozeny až do výše průměrné mzdy za zdaňovací období (pro rok 2025 pak limit 46.557 Kč) a zbylé benefity, které jsou doposud v § 6 odst. 9 písm. d) ZDP, kde by i nadále platila limitace osvobození až do výše poloviny průměrné mzdy (pro rok 2025 pak limit 23.278 Kč). Oba limity by se měly sledovat samostatně.
Firmy si zvykly pečovat o zdraví svých zaměstnanců a stát by je měl k tomu i nadále motivovat. Proto si stát od této úpravy slibuje, že pokud budou firmy pečovat o zdraví svých zaměstnanců, stát výrazně ušetří jak v oblasti zdravotnictví, tak i vyplácené nemocenské.
Tuto změnu nalezneme jako pozměňovací návrh k zákonu o zaměstnanosti s předpokládanou účinností k 1. lednu 2025. Je pravděpodobné, že tato úprava bude do konce roku přijata.
Autor: Jiří Jandečka
Zavedení limitu bylo nejvíce problematické právě především pro oblast zdraví. Tento benefit poskytovala většina firem. Jedná se například o očkování zaměstnanců proti chřipce, poskytování léčivých přípravků a přípravků na podporu imunity v době epidemií, zajišťování zdravotních prostředků a mnoho dalších.
Navrhuje se proto upravit dosavadní osvobození nepeněžitých plnění poskytovaných zaměstnavatelem zaměstnancům vyjmenovaných v § 6 odst. 9 písm. d) ZDP. Toto ustanovení se navrhuje rozdělit právě na benefity v oblasti zdraví, které by byly osvobozeny až do výše průměrné mzdy za zdaňovací období (pro rok 2025 pak limit 46.557 Kč) a zbylé benefity, které jsou doposud v § 6 odst. 9 písm. d) ZDP, kde by i nadále platila limitace osvobození až do výše poloviny průměrné mzdy (pro rok 2025 pak limit 23.278 Kč). Oba limity by se měly sledovat samostatně.
Firmy si zvykly pečovat o zdraví svých zaměstnanců a stát by je měl k tomu i nadále motivovat. Proto si stát od této úpravy slibuje, že pokud budou firmy pečovat o zdraví svých zaměstnanců, stát výrazně ušetří jak v oblasti zdravotnictví, tak i vyplácené nemocenské.
Tuto změnu nalezneme jako pozměňovací návrh k zákonu o zaměstnanosti s předpokládanou účinností k 1. lednu 2025. Je pravděpodobné, že tato úprava bude do konce roku přijata.
Autor: Jiří Jandečka